AlfaSpeed

*  Garage   * Help    * Zoeken
 * Registreren    * Inloggen 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Column Frans Verschuur
BerichtGeplaatst: 16 maart 2010, 11:07 
Giulia-adept

Mijn Alfa's
Giulia Nuova1300 1974
Mijn vrouw is de rechter hand van Frans Verschuur en attendeerde mij erop dat Frans een stuk geschreven had voor Autosport.nl. Frans was vroeger, net als jullie techneuten, helemaal lierisch over Supertjes en heeft er heelwat deze kant opgehaald. Kritsch stukje maar kon het jullie niet onthouden. Veel plezier

http://www.equipeverschuur.nl/nieuws/8391/column-5-marketingafdeling-alfa-romeo-maakt-eigen-merk-kapot_3.html

Groet Bert

Laatst bijgewerkt door faserd op 17 maart 2010, 19:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Profiel   

Berichttitel: Re: Collum Frans Verschuur
BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 00:54 
Giulia-adept

Mijn Alfa's
Giulia Berlina 2000, 1971
Alfetta 1800, 1980
Giulia Super, 1967
Werd op het SCARB-forum ook al opgemerkt.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 08:56 
Ik ben een Giulia

Mijn Alfa's
Mijn garage
Bert, wel een mooi stukje van Frans!
Het is hard maar vind dat hij gewoon gelijk heeft....
Ik vind Frans altijd wel een mooie kerel, weet nog goed dat ik in de winter van 2002/2003 mijn racelicentie haalde bij Bleekemolen,
daar kwam hij ook altijd heen omdat zijn kids ook aan die cursus meededen.
Moest er altijd om lachen dat hij daar dan met een oude witte Citroen BX naar toe kwam, lekker geen blabla, prachtig ;))
Bert vraag eens aan Frans of hij zich de uitslag van de racecursus nog kan herinneren? zwaaii

Profiel   

BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 10:34 
Ik ben een Giulia

Mijn Alfa's
Giulia Nuova Super 2.0TS
Mijn garage
Tsja, terechte constatering maar ook niet meer dan dat. Leuk dat lada en seat het aardig doen. Maar ik zie mezelf nog niet richting lada trekken omdat er 1 team superenthousiast aan het racen is. Verdienen veel respect want ze zijn goed bezig. De column staat in het teken van het verleden. Net zoals lancia niet meer gaat rallyen zo gaat Victor Muller echt geen saab meer inschrijven in het WRC. Zelfde met Alfa, de oude DTM is dood. Tuurlijk zijn de supertjes, de 75's en de 155 legendarisch. Daar zal het ook bij blijven.

Frans Verschuur en vele anderen zitten in een andere doelgroep. Voor leuk racen op redelijk niveau ga je met een Westfield lekker aan de slag. Voor de hobby kan je je heerlijk uitleven met een klassieke alfa. Voor serieuzer werk kom je richting Verschuur en collega's. Alfa ziet geen belang op het circuit. De huidige reclames zeggen genoeg. Gaat niet meer goedkomen.

Profiel   

BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 19:37 
Giulia-adept

Mijn Alfa's
Giulia Nuova1300 1974
@erwin zal ik idd even doen hij kan altijd redelijk veel onthouden........

Gr. Bert

Profiel   

BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 20:07 
AlfaSpeed!

Mijn Alfa's
Giulia 1300 Nuova 1975
156 2.0 JTS SW
145 1.4 TS
Mijn garage
Het stukje geeft duidelijk blijk van een grote liefde van het merk, waarom zou zoiets je anders aan het hart gaan?

Als ik eerlijk ben moet ik ook bekennen dat een nieuwe Alfa, even afgezien van de beschikbare pecunia, misschien ook niet mijn keuze zou zijn. Het modellengamma is te beperkt op dit moment en dat de 1750 motor, een technich hoogstandje, bv niet in de GT is gepropt getuigd niet van respect voor de liefhebbers die het merk kent. Liefde heeft plaatsgemaakt voor commercie. Onderscheidend is Alfa nog wel, maar eigenlijk hoofdzakelijk qua design. Motoren worden gedeeld met Mamma Fiat. Ook qua sturen is er niet echt een verrassing te ontdekken: Maar een mijn inszien terecht antwoord/excuus daarop is, dat de concurrentie ook eigenlijk dezelfde "fouten" maakt, ingegeven door milieu- en veiligheidseisen die het bijna onmogelijk maken nog een smakelijk hapje op de weg te zetten voor een aanvaardbare prijs.
Wij weten trouwens wel hoe een echte Alfa dient te rijden en te klinken en kijken misschien iets TE weemoedig naar het huidige spul, maar daar wordt het huidige Alfa geen cent beter van.

Profiel   

Berichttitel: Re: Column Frans Verschuur
BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 22:15 
Giulia-verslaafd

Mijn Alfa's
Ach, met alles is zo dat je soms goede kapiteins op het schip hebt en soms mindere goden. Het mooie is dat er nadat er een stel koekebakkers geregeerd hebben er vaak weer ruimte is voor iemand die met een frisse blik en vernieuwende inzichten een merk weer op de rit kan zetten. Of de boel klapt gewoon, en daar is niets mis mee...zwakke bedrijven horen niet te overleven in een competatieve markt! Punt.

Wat ik vaak mis in dit soort discussies: wat moet het merk dan doen!? Die zucht naar het verleden levert geen nieuwe structurele ideeen op voor de toekomst. Alfa zit vast aan inkoopverplichtingen, investeringen, moeten het nu doen met de modellen die ze hebben en autosport kost een klap geld. Wat is het slimme idee?

BMW met hun panel design en efficient dynamics...het is het Alfa Romeo van nu...prachtig!

Profiel   

BerichtGeplaatst: 17 maart 2010, 22:51 
AlfaSpeed!

Mijn Alfa's
Giulia 1300 Nuova 1975
156 2.0 JTS SW
145 1.4 TS
Mijn garage
Dat van BMW: Eens, echter die zijn beter dan Alfa ooit geweest is.
Hoe het wel moet? Nou ja niets moet natuurlijk, maar een auto bouwen die nekken doet draaien, bovenmatig presteert (de juiste motor hebben ze al in de vorm van de 1400 rn 1750) en ook uitblinkt in rijeigenschappen en daar mag ook best een kleine auto bij zijn.
En ja: Vloeken in de kerk, maar hang achter een multiair meteen een stevige electromotor om meteen de hybridemarkt eens op te schudden. Zorgen dat je koploper wordt dus. !

Profiel   

BerichtGeplaatst: 16 apr 2010, 08:24 
Giulia-verslaafd

Mijn Alfa's
Giulia GT Junior, 1967
't is misschien wel een beetje makkelijk om te stellen dat je meer auto's gaat verkopen als je in de autosport investeert. Zou Toyota bijvoorbeeld meer auto's hebben verkocht door deelname aan de F1? En Mercedes?
Je moet er natuurlijk ook geld voor hebben, Alfa staat er financieel niet echt rooskleurig voor..
En ook zonder successen in de autosport moet je sportieve auto's kunnen verkopen, maar die moet je dan wel hebben! De 156 en 147 waar al meteen een hit, zonder ook nog maar een meter op het circuit te hebben gereden. Naast een prachtig design waren dat ook auto's die erg lekker stuurden. En daar hebben ze de plank misgeslagen met de 159 en de Brera. Prachtige auto's maar veel te zwaar. De Mito lijkt mij een voorzichtig stapje in de goede richting. Compact, fraai en pittige motoren (zij het pas nu, hadden er meteen al moeten zijn).
Als ze nu eens een waardige opvolger van de GT op de markt zouden kunnen brengen, misschien op basis van de concept van de Lancia Fulvia die een paar jaar terug werd gepresenteerd? Achterwielaandrijving voor de wat grotere modellen, gebruik maken van lichte materialen als aluminium (alhoewel de kosten dan natuurlijk weer een rol zullen gaan spelen..).
Natuurlijk zou een herintree in de autosport een goede stap zijn maar ik probeer te zeggen dat het geen must is.
Wellicht op bescheiden schaal met een Mito cup, tot een pk of 200 opgevoerde autootjes, breng die dan in een beperkte oplage toch als GTA uit, smullen!

Profiel   

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]